Kobiety lubią duże... źrenice

9 lutego 2009, 11:03

W okresie jajeczkowania kobietom najbardziej podobają się mężczyźni z większymi źrenicami. Badacze z Uniwersytetu w Edynburgu twierdzą, że może się tak dziać, gdyż panie podświadomie uznają ich rozmiar za wskaźnik męskiego zainteresowania nimi. Na pozostałych etapach cyklu menstruacyjnego różnice w wielkości źrenic nie mają większego znaczenia (Personality And Individual Differences).



Symetryczne zabezpieczenie

10 sierpnia 2009, 15:36

Mężczyźni o symetrycznych rysach twarzy są odporniejsi na związany z wiekiem spadek formy intelektualnej. U kobiet nie zaobserwowano podobnego trendu, ale zaskoczeni psycholodzy kładą to na karb różnic genetycznych i/lub tego, że ich średnia życia jest o kilka lat dłuższa od męskiego odpowiednika, dlatego studium nie wychwyciło nagłego spadku możliwości mózgu (Evolution and Human Behaviour).


Jurōjin

Odkryto „geny matuzalemowe”?

17 maja 2010, 12:08

Biblijny Matuzalem żył podobno 969 lat. Nie wydaje się to nam możliwe, dziś mianem „matuzalemów" określa się już osoby, które przekraczają setkę. Czy to kwestia trybu życia, czy raczej wrodzonych predyspozycji?


Muzyka na telefon w XIX w.

25 maja 2011, 09:08

Obecnie wiele osób słucha muzyki, wykorzystując do tego telefony komórkowe. Choć wydaje się to nowinką i krzykiem mody, z bardzo podobnej usługi korzystali paryżanie żyjący ponad 100 lat temu. W 1892 r. w piśmie Scientific American Supplement ukazała się wiadomość, że od 2 lat w stolicy Francji obywatele korzystają z urządzenia o nazwie teatrofon. Do tego czasu zainstalowano aż 100 takich aparatów, a do ich obsługi zarezerwowano 11 linii.


Google nie wierzy w botnet

9 lipca 2012, 11:38

Zarówno eksperci ds. bezpieczeństwa, jak i sam Google zauważają, że przekazana przez pracownika Microsoftu informacja o botnecie na Androidzie jest nieudowodnionym twierdzeniem. Identyfikatory wiadomości można bowiem podrabiać, więc na ich podstawie nie można jednocześnie orzec, skąd pochodzi niechciany list.


Popcorn sabotuje efekt kinowej reklamy

15 października 2013, 13:04

Jedzenie popcornu w kinie uodparnia nas na wpływ reklam. I nie chodzi tu o zwykłe rozproszenie. Zwykle gdy pojawia się nazwa produktu/marki, nasze usta i język automatycznie zaczynają ćwiczyć wymowę (zaczyna się trening bezgłośnej artykulacji), lecz wg zespołu z Uniwersytetu w Würzburgu, żucie przekąski zaburza ten proces.


Jabłka z sokiem a la napój gazowany

31 października 2014, 12:09

Po kilku latach prac naukowcy ze szwajcarskiej firmy ogrodniczej Lubera wyhodowali nową odmianę jabłek Paradis Sparkling. Kęs owocu wywołuje w ustach podobne wrażenia, co napoje gazowane. Efekt występuje wyłącznie przy gryzieniu, wyciśnięty sok wcale bowiem nie musuje.


Będą monitorować wulkan za pomocą czujników Wi-Fi

9 sierpnia 2016, 12:44

Władze Nikaragui nawiązały współpracę z General Electric (GE) i Samem Cossmanem, podróżnikiem zwanym nurkującym w wulkanach, by zamontować w wulkanie Masaya czujniki Wi-Fi.


W Gmailu będzie opcja samoniszczących się e-maili

16 kwietnia 2018, 14:01

Jak dowiedział się serwis TechCrunch, Gmail przygotowuje opcję samoniszczących się e-maili. Już teraz właściciele niektórych kont mogą skorzystać z ikonki niewielkiej kłódki pojawiające się przy tworzeniu nowej wiadomości


Niezwykły kawałek szkła z wyjątkowego rzymskiego flakonika

23 lipca 2019, 10:44

W 2017 roku z pozostałościach po rzymskiej willi w pobliżu Chedworth, jednej z największych tego typu budowli na terenie Wielkiej Brytanii, znaleziono fragment szkła. Mały ozdobiony kawałek zielonego szkła natychmiast zwrócił uwagę naukowców. Czegoś podobnego nigdy wcześniej w Wielkiej Brytanii nie znaleziono.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy